Épp itt jársz: KezdőlapVégáttétel (primer) - Malossi 14/42 (CPI)
Típus választó
Köbcenti
Márka
Típus
Raktár szűrő
Kosár
Görgőszett 19 x 15,5 - Doppler
1 db Törlés
Lábtakaró - Tucano Urbano PRO
1 db Törlés
Tömítés szett 50 / 70ccm (henger) - Malossi MHR / MHR Replica / Sport (Vízhűtéses Piaggio)
1 db Törlés
Hengerszett 50ccm - 2-Extreme standard
1 db Törlés
Idom (alsó) - Tun'R
Idom (alsó) - Tun'R *
Szín: fekete
1 db Törlés
A * jellel megjelölt terméket meg tudod rendelni, de az jelenleg nincs nálunk raktáron, így a szállítási idő átlagosan 3-10 munkanap!
Összesen bruttó: 169.470 Ft
Gyártók

Végáttétel (primer) - Malossi 14/42 (CPI)

Végáttétel (primer) - Malossi 14/42 (CPI) Katt rá a felnagyításhoz
Ár:
29.500 Ft (23.228 Ft + ÁFA)
Gyártó: Malossi
Cikkszám: MAL-6713602
Átlagos értékelés: Nem értékelt
Elérhetőség: 5-14 munkanap
Menny.:

A Malossi gyár által kínált végáttétel kiváló minőségű anyagok felhasználásával készül – csak úgy mint többi termékük - így tartóssága példaértékű. Természetesen fogazása egyenes, így a hajtott kerékre több erőt képes átvinni. Fogaskerekei a gyárinál jóval erősebbek, ennek köszönhetően komolyabb igénybevételt is könnyedén elviselnek.

A nagyobbik primer fogaskereket a gyári kihajtás tengelyére házilag kell rápréselni.

Mivel a tuningolók körében a végáttétel cseréje, illetve a fogszámok helyes megválasztása mindig nagy problémát okoz, így a következőkben egy kis segítséget szeretnénk nyújtani a választás megkönnyítése érdekében.

A kihajtás:

Egy a gyáritól különböző végáttétel beszerelésével magasabb végsebesség mellett rosszabb gyorsulás érhető el (vagy fordított helyzetben jobb gyorsulás de alacsonyabb végsebesség). A nagyobb végsebesség elérését lehetővé tevő végáttételek vásárlását csak olyan esetekben ajánljuk, amikor az adott robogó a gyárinál nagyobb teljesítménnyel rendelkezik, ellenkező esetben a gyorsulás olyan mértékben is romolhat (ha nem áll rendelkezésre elég erő), hogy a motor szinte teljesen használhatatlanná válik.

A robogók kihajtásában három darab különböző tengely található. Az első tengely egyik végén a kuplung, a másik végén egy darab fogaskerék (1) van, ez a kihajtásdeknin belül csatlakozik a második tengelyhez, amin két darab fogaskerék helyezkedik el. Ebből az egyik a primer (2), a másik pedig a szekunder (3) áttétel egy-egy fogaskereke. A harmadik tengely tulajdonképpen a legelső fordítottja, hiszen ezen csak egy darab fogaskereket (4) találunk a másik végére pedig magát a kereket rögzítjük. Az összesen négy fogaskerékből álló "kihajtás" fogaskerekeinek fogszámát változtatva érhetünk el magasabb, vagy adott esetben alacsonyabb végsebességet. A mellékelt képen egy komplett kihajtás látható. A primer áttétel az 1-es és 2-es fogaskerekekből, míg a szekunder áttétel a 3-as és 4-es fogaskerekekből áll.

A számítás menete:

Az áttételek legfőbb jellemzője a fogaskerekek fogszáma, amelyet a gyártók mindig arányszámként adnak meg (pl.: 13/42; 11/45; stb.). Vegyük példának a Yamaha Aerox gyári Primer áttételét ami 13/52 fogszámú, azaz a két fogaskerék fogainak aránya 1:4. Ezt az értéket úgy kapjuk meg, hogy az 52-t elosztjuk a 13-mal, ami 4-gyel egyenlő. Azt, hogy egy tuningvégáttétel cseréjével hány %-kal nagyobb végsebességet leszünk képesek elérni, úgy számolhatjuk ki, hogy a tuning végáttétel esetében is elvégezzük a korábban leírt számítást, így kapunk egy másik arányszámot. A két értéket elosztjuk egymással (mindig az újonnan vásárolt áttétel arányszáma kerül a számlálóba), levonunk belőle 1-gyet, majd megszorozzuk -100-zal. A kapott végeredmény fogja jelenteni a végsebesség százalékos növekedését. Konkrét példával bemutatva:

Yamaha Aerox gyári primer végáttétel: 13/52 (1:4,00)

Malossi tuning primer végáttétel: 13/44 (1:3,38)

((3,38 / 4)-1)x(-100) = 15,5 (azaz a gyárihoz képest 15,5%-kal magasabb végsebesség érhető el).

Természetesen ez a százalékban meghatározott végeredmény csak elméletben állja meg a helyét. Ha robogónk végsebessége eddig 100 km/h volt és egy ilyen végáttétel beszerelését követően csak 113 km/h-ra növekedett, nem szabad meglepődni, hiszen veszteségekkel mindig számolni kell (légellenállás, súrlódás,stb.). A tuning végáttételek további előnye az egyenes fogazás, aminek köszönhetően a súrlódás csökken, így valamennyivel több erő jut a meghajtott kerékre. Egy 70ccm-es öntöttvas hengerszett és egy 17,5mm-es karburátor már elegendő erőtöbbletet biztosít egy 10-15%-kal hosszabb végáttétel beszerelésére.



A termék a következõ típusokhoz használható:






A termék a következõ típusokhoz használható:




Fogszám14/42
Végáttétel (primer) - Malossi 14/42 (CPI)
Írd meg véleményedet
Neved:


Véleményed: Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!

Értékelés: Rossz            Kitűnő

Írd be az alábbi mezőbe a kódot: